top of page

VACATI-ON!!!

עודכן: 12 באפר׳ 2020


כל האמת על החופש המג(ה)דול !!! ועוד כמה תוספות מפתיעות... שנתחיל?


לבדדדדדדדד!!! יהיייייי!!!!!

#1 לא משנה כמה תוכניות נכין מראש : א',ב',ג' ועוגנים למקרה ששלושת הראשונים ישתנו, תמיד תמיד תמיד יקרה משהו שישפיע על התוכנית האוטופית (ולא נלקח בחשבון) ולכן קחו נשימה ארוכה, הכל חוויות ואין אלה לזרום.. . הכל מסתדר בסוף. או לפחות חוזרים הביתה :).

CASE STUDY : חצי שנה מראש הבנות מבקשות לראות הצגה מסויימת (בעקבות כרזה שנתלתה מחוץ לשערי הגן), בקיצור רכשנו, ראינו שידורי הכנה בטלויזיה, שרנו את השירים נונסטופ באוטו, התרגשנו, דיברנו.. ולבסוף יום הארוע הגיע (גם התחגגנו כמובן בתכשוט מתאים, בושם..כל השבאנג....) הגענו ו... לא רוצות להכנס . לא משנה מה אמרתי, התחייבתי, ביקשתי, הסברתי.. נשארנו בחוץ.

מוכר נכון?! מה עשינו? אכלנו גלידה ושמענו את השירים בפלאפון, מחוץ להופעה.

#2משעמם. טוב להשתעמם בעד חופשנו... הרווחנו את השעמום הזה ביושר וזו בדיוק המחשבה שצריך להעביר לילדנו.. אין כל רע בשעמום.. . השעמום נותן לנו דרור לחשוב, לחלום בהקיץ, להמציא לעצמנו , לצאת קצת מהרוטינה של העשייה והיעילות שכל כך שורה בתרבות שלנו. יש משפט שחרוט לי בראש שאיזה מישהו פעם כתב (מישהו = אפלטון :)) "הצורך הוא אבי ההמצאה.." וזה משפט שתופס לגבי כמעט כל דבר בחיים. גם שעמום.

case study :לבנות שלי יש מחברת שעמום. במחברת הזו מציירים וכותבים (כרגע כותבים בכאילו :)) מחשבות, סיפורים, שירים. זה רעיון מעולה ללמד אותן להשקיע בעצמן, בבפנים' במחשבות וגם מזכרת מהממת לאחרי, לבעוד כמה שנים.

#3כשאנחנו היינו ילדים היה יותר קל. וגם - גדלתי בקיבוץ :) מה שהקל לגמרי את החיים. להורים שלי בעיקר :) אז אם נחשוב רגע על הילדות של פעם, נזכר במשחקים הפשוטים והטובים. אותם משחקים שלגמרי מתאימים גם להיום! רק צריך לנער את האבק קצת מזכרון, ללבוש בגדים ספורטיבים (עדיף יחפים אם מתאפשר) ולהצטרף לילדים (גומי, קלאס, תיפסוניי, דג מלוח) אלו משחקים מדהימים שאנחנו משחקות כל הזמן - גם כיף לבנות לשמוע שאמא פעם גם היתה ילדה בעצמה אהבה לשחק.. .

case study : האמת, אחרי סשן משחקים צפוף עם הבנות הן פורשות כנף ונותנות לי זמן לעצמי כאילו אמרו : "אמא קיבלנו ממך מספיק עכשיו אנחנו לבד.." וזה עונג צרוף! גם להשתובב בעצמי וגם אחרכך זמן משלי ועוד באחהצ!!

#4 כש 'כלו כל הקיצין' אני מוציאה את התחמושת הכבדה ! מקס/גמבו/סידקית/אטרקציה.. כל החנויות סטוק למינהן מספקות לי ים של הפתעות לבנות. אני קונה קצת מדבקות מיוחדות, משחקים (רביעיות חזק אצלנו), ועוד ועוד הפתעות - אנחנו קוראות לזה "זמן בהפתעה". כל אחת מהבנות שולפת מהשקית (מבלי להציץ) הפתעה ואין החזרות, מה יוצא -אני מרוצה :) ועם הפריטים, מפיקים חוויות שונות.

case study: השבוע ערכנו עם ההפתעות, יום מים - שכשוכית במרפסת, משחקי מים שונים (קניתי כוסות בגדלים שונים, צבעי מים כאלה של האמבטיה) וערכנו ניסויים במים (מה צף, מה שוקע, ערבובי צבעים שקראנו להם בשמות, אחרכך גם "מכרנו" את הדברים שהכנו אחת לשניה במשחק תפקידים משעשע..) בקיצור שעתיים (כמעט) של הנאה. וגם סגרנו מקלחות !

#5 אחרי החופשה - מגיע חופש! כולנו יודעים שבין אם נסעתם לחופשה משפחתית, נשארתם בבית לזמן כייפי או סתם נפשתם יחד.. אתם גמורים!!! ולכן שימו לב...חופש שלאחר חופשה :) שריינו לעצמכם תאריך שלאחר החופשה, בו תפרגנו לעצמכם חופש שלכם. לא חייב להשקיע כלכלית (כי הרי עם הכוחות גם אזלו התקציבים :)) - יום שקט מול הים, ערב חברים ונשנושים, הופעה טובה.. משהו בקטנה שיחזיר לכם קצת אוויר לנשימה ויזכיר לכם שלפני הכל. מגיע גם לכם קצת מנוחה ובטלה :)

case study: סגרתי חופשה עם ה-חברה שלי , אני והיא לילה בתוך יער. עוד ידובר.. :)

מאחלת לכולנו - חוגגים אהובים, חופשה מופלאה ונעימה

ואם בא לכם להוסיף והציץ ברעיונות חמודים וחינמים לבילוי כנסו ממש כאן!

bottom of page