top of page

ט"ו בשבטלדת


אחרי הכנות מרובות הגיעה השבת המיוחלת וכך חגגנו יחד את יום הולדתה ה-60 של דודתי ושל אילנות ארץ ישראל היפה שלנו :), לבקשת דודתי האהובה, לחגיגה היה טעם מקסיקני קל ולהנאת הקטנטנים, החגיגות כללו המון הפעלות שונות שהסבו, גם לגדולים, הרבה עונג ויצירה.

מאחר ובין החוגגים נמנה תינוק מתוק בן חודש וקצת נמענו מלצאת לטיול והשארנו את החגיגה ביתית, כך שיהיה קל לרך הצעיר ולהוריו להשתתף וליהנות בנוחות מקסימלית.

ואחרי כל הפרטים ה"טכניים" קבלו באהבה גדולה את "חגיגות ט"ו בשבטלדת - מקסיקן סטייל":

כלים וקישוטים - בצבעי כתום, ירוק ואדום - לתת את הוייב הנכון לפיאסטה - הוספנו גם עציץ תמונות משפחתי למרכז השולחן לכל סבתא (+סבתא רבה לצד הכיתוב בזכותך אנחנו פורחים).

יצירה - לאחר התכנסות שכללה קפרייניה לגדולים, ולימונדה אמיתית חמצמצה ומתקתקה לקטנים (שהכנו יחד: קטפנו מהעץ בגינה, סחטנו את הלימונים הוספנו סוכר מים ונענע והילדים היום מאושרים) התחלנו בשתילות.

כל ילד ומבוגר קיבל עציץ לבן שאותו קישט (בסוגים שונים של מדבקות ובגועש), שתל (ממבחר שתילים שרכשנו) ומילא באדמה. העונג היה רב !!! ריח האדמה הטרייה, השתילים הצבעוניים והצחוק המתגלגל של הקטנטנים סחפו את כולנו.

בהמשך הכנו עץ משפחתי מטביעות האגודלים של כולנו (את העץ צייר דודי על קנבס לבן, הוספנו ספוגים וצבע ירוק למסדר ההטבעות, וכל מבוגר וילד הטביע את חותמו על העץ.. השארנו מקום לעוד מצטרפים שיגיעו בהמשך :)).

תאטרון צללים מרהיב על פי הסיפור המקסים של "האורן הבודד" מאת יהודה פרדיס, שהכינה דודת-היומולדת (גננת ברמ"ח אבריה) שריגש את כולנו, הקטנטנים קיבלו אפשרות בסיום להמחיז בעצמם ולשחק עם הניצבים - האילן, הענן, השמש, הרוח והילדים (קסם!).

בין לבין היצירות, אכלנו ארוחת צהריים מפנקת !!! שכללה טורטיות מקמח תירס חמימות עם אינסוף ממרחים (גוואקמולי, ממרח שעועית שחורה, סלסה מחיקנה חריפה , סלסלת עגבניות טריות, ירקות חתוכים בשלל צבעים, מוקפץ עוף ופלפלים, צ'ילי קונקרנה, , גרעיני תירס מתקתק, עלי כוסברה, פלחי ליים ורצועות דקיקות של בצל סגול) עוד על השולחן נאצ'וס פריכים, הגשנו גם עוגת אורז בוכרי משגע, עם תפוחי אדמה קריספיים בתחתית... תוסיפו בירות קרירות וקפרייניה.. עונג גדול!

בהמשך ישבנו יחד ושרנו לדודתי את הגרסה שלנו לשירו של לאונרד כהן ז"ל (האהוב עליה) "הללויה" - הוספנו קצת בדיחות ובסוף.. לא נשארה עין אחת יבשה התרגשנו מאוד :)

קינחנו במבחר קינוחים אדיר טובשבט סטייל- עוגות אישיות של "אפרסקים" טבולים בברנד עם מילוי, עוגת תות שדה עם "בוץ" שוקולדי, קאפקייקס שונים ועוד ועוד. את העוגות אכלנו לצד תה ירוק מהגינה והדלקנו 70 נרות (שכיבנו יחד כך יכלנו כולנו להשתתף במשאלה :)).

ולסיום נאחל לדודתי האהובה ובעצם לכל המשפחה - עוד המון חגיגות ומפגשים שמחים ושתמיד תמיד נהיה יחד !

מזל טוב דודה - לאב יו !!!



bottom of page