top of page

שיקוי הפתעות גלובל.ילי!!!

רק נציין לפני הכל, שפוסט זה נכתב בסגר קורונה #2 להרמת המורל הלאומי, האישי והגלובלי, כאמור.

הפעם חוגגים אהובים, נמריא יחד לכל המקומות שתמיד חלמנו להגיע בלי כל הבלאגן המיותר של להוציא ויזות, להתחסן, לארוז.. או לשלם :) בשיא הנוחות, בכיף שלנו והכי חשוב עם האהובים שלנו.


מה עושים?

מתחילים מרשימת יעדים שתמיד רצינו לטוס אליהם.. נגיד:

  1. טיול גמלים אוזבקים לאור ירח מיסתורי, על שפת הים הכספי.

  2. תחרות אכילת פאי בשר מקומי מלאאא רוטב עסיסי, למרגלות הר טראנאקי שבניוזילנד.

  3. לינת שטח הכוללת כפיות עם תניני מחמד בניקארגוואה הפראית.

**אפשר להפוך למשחק מגניב ואז גם לא רבים על "למה דווקא את היעד שלוווווו?!?!?", בו כל אחד כותב על פתק - מכניסים למיכל משותף ושולפים בכל פעם פתק אחר.. .





לאחר שבחרנו יעד מטריף, רותמים את בני המשפחה לתחקירון קליל ברחבי הרשת - קצת קוראים על המקום, ההיסטוריה, תנאי השטח, מגלים מהם המאכלים המקומיים, המוזיקה המקומית, הלבוש.. כדאי לחלק לכל ילד ומבוגר תחום מחקר אישי (גם הקטנים יותר יכולים בעזרת החיפוש הקולי שבגוגל למצוא מידע על כל מה שיבקשו). עופו על הרעיונות אין גבול לסקרנות.. רוצים לטוס לחלל - את מי תפגשו שם? מה אוכלים שם? באיזו חללית תטוסו? באיזו שפה מדברים שם..?

וואו!!! איזו אווירה!! - מנסים לדמות את הסביבה הביתית (לדוגמא, אם הלכנו על טיול גמלים - אפשר לפרוס על הספות בדים אוריינטלים שבטוח יש לכם מהטיול האחרון בסיני או הודו או שקיבלתם מחמותכם לפני שנתיים כשעוד חגגנו יחד עם מתנות מיותרות.. :) מחשכים את הבית, מאירים עם פנס גדול - כמו ירח.., פליילסט של קולות לילה .. ואתם מסודרים!.

מתכון על דורי!! - בהמשך, נגיש ארוחה "מקומית", כאן אפשר להשתולל ממש (להוריד מתכונים, להתנסות באפיית פיתות על האש - פשוט הופכים מחבת על אש גדולה והוא הופך להיות סאג') או פשוט להגיש את אותה הפיתה בשינוי התפאורה - מגישים ל"מאהל": אם נמשיך את הרעיון של הגמלים - בישיבה על מפה, על הרצפה, מגש מרכזי (כמו במאהל בדואי :)).. תה מקומי.. אחחח איזה עונג!.

חותמים ונהנים!! - כדי להוסיף לאווירת החו"ל האקזוטית הכינו דרכונים וסמנו היכן נפשתם ואיזה חלומות הגשמתם :) אפשר להכין לגמרי עצמאית (דף מקופל בתוך דף מקופל ויש לכם ספרון) או הכנסו לפינטרסט יש המון דוגמאות להדפסה והשראה . כדאי גם לבחור סלוגן משפחתי שילווה את החופשות הקרובות שלכם ולהחליט על יום מסויים בשבוע בו תטסו: "חופשת החלומות של משפחת על-חלל קופצת ל_________".


והכי חשוב חוגגימוש, להנות מעכשיו ולדעת שגם התקופה הזו תסתיים מתישהו :)

גם לכם יש רעיונות מגניבים להנעמת הזמן יחד.. או לבד..? כתבו בתגובות שכולנו נחגוג!





bottom of page